2. Wat moet ik doen indien mijn EID-viewer niet werkt?

Indien de aanmeldingsprocedure niet lukt, dan raden wij u aan om de eID viewer te raadplegen. 

Wat heeft u nodig?

  • Uw eID;
  • Een eID-kaartlezer; en 
  • eID Viewer-software. Indien de 'eID Viewer'-software nog niet op uw computer geïnstalleerd is, dan kan u deze downloaden en installeren via de volgende website: https://eid.belgium.be/nl 

 

Eens u over de kaartlezer en bijhorende 'eID Viewer'-software beschikt, dan dient u de volgende stappen te ondernemen:

  • Houd uw kaartlezer en identiteitskaart bij de hand.
  • Steek uw identiteitskaart in uw kaartlezer.
  • Start eID Viewer op via de snelkoppeling op uw bureaublad of via het startmenu. Indien dit niet lukt, dan vindt u hier meer informatie: https://eid.belgium.be/nl/faq/hoe-open-ik-de-eid-viewer#7129.
  • Eens het programma opgestart is, gaat u naar het tabblad 'Certificates' (=certificaten).

  • Selecter vervolgens één voor één de certificaten en klik nadien op 'validate now' (of 'Nu valideren').

 

Indien dit het probleem niet verhelpt, neem dan contact op met de FOD Beleid en Ondersteuning.